Har du nogensinde tænkt over, hvad det kræver at lave spillemaskiner? Fokuserer spillemaskinerne kun på grafik og design? Er det det hele? Når, men du kan holde op med at spekulere, for vi hos Live Casino Guide giver dig her lidt insideinformation om, hvad der præcist sker, når man laver spillemaskiner.
Nedenstående er en beskrivelse af de skridt, man tager, når man laver spillemaskiner.

Koncept og design
Det første skridt, når man laver spillemaskiner, involverer koncept og design. Gaming softwarevirksomheden her overvejer målgruppens præferencer, som varierer alt efter geografi og kanal såsom mobil eller PC. Nogle gange beslutter spilvirksomhederne at indgå i et partnerskab med respektable brands og film såsom spillemaskiner, der har HBOs Game of Thrones, Universals Jurassic Park, Marvels superhero series, South Park og Immortal Romance som tema for at nævne nogle af de mest populære blandt spillerne. Disse partnerskaber tager som regel længere tid og koster kassen, eftersom spillemaskinerne afspejler det etablerede brand og har licensrettigheder.
Spillets succes afhænger af en kombination af få elementer som temaet, der skaber tilfældige gevinster baseret på et regelsæt. Spiludvikleren beslutter, hvordan han vil balancere regelmæssige små gevinster med sjældne store gevinster og træffer også beslutninger om near-misses eller partial-hits, antallet af gratis spins og bonusudbetalinger.
Udvikling
Når koncept og design af spillemaskinen er færdigt, begynder AD’eren at lave udkast til de grafiske elementer. Det ligner processen bag kulisserne i en animationsfilm. AD’eren beslutter sig for karaktererne og baggrundsindstillingerne for spillet, samt hvilke spillesymbolerne der skal være på spillehjulene osv. Designeren laver også et layout til brugergrænsefladen og producerer wireframes, som kan være en visuel guide for teamet. Udover dette er der andre teammedlemmer, som udvikler lyd og 3D-effekter. Alle de ekstra effekter, som forstærker spilleoplevelsen.
Herefter begynder systemudviklerne og de grafiske designere at sætte spillet sammen. De fleste spil i dag laves ved hjælp af HTML5 programmeringssprog, som giver spillene mulighed for at blive lavet på en gang, og de arbejder på adskillige platforme. Denne proces tager som regel tre-seks måneder. Større produktioner kan tage op til to år. NetEnt og deres 450 ansatte producerer for eksempel 36 spil på et år. Virksomheden bruger omkring £15 millioner på lønninger om året.
Test og bekræftelse
Når spillet er udviklet, bliver det også bekræftet af interne test og kvalitetssikkerhed, efterfulgt af en uafhængig anmeldelse og bekræftelse. Nogle af de akkrediterede testinstitutter som eCOGRA og iTech-laboratorierne sikrer, at den tilfældige nummergenerator for hvert spil virkelige er tilfældig. Med andre ord, sikrer de, at intet menneske eller computer kan forudsige den næste kombination på spillemaskinehjulene.
Disse testprocedurer fortsætter, selv efter at spillet er lanceret til offentligheden for at sikre, at spillet fortsætter med at virke, som det skal. Spiludvikleren og testinstitutterne fører også detaljeret dokumentation. Disse facts og ændringer revideres derefter af spilmyndigheder som Gamblingkommissionen i Storbritannien eller Spillemyndigheden i Malta (MGA).
Promovering og lancering
Endelig arbejder softwareleverandørerne og casinoudbyderne sammen om at lancere spillet på separate casinosider. Når spillet er klar til udgivelse, udvikler begge parter også specielle tilbud og kampagner for at tiltrække spillere. Store spil får som regel noget ekstra fanfare. Casinoet tilbyder også gratis spins til at afprøve nye spil og skubbe dem til toppen af spillet lobbyer. Disse højtprofilerede spil giver spillerne en smagsprøve på spillets funktioner. De forskellige søstersider med spil og magasiner offentliggør spilanmeldelser for at gøre reklame for nye spil.
Når først spillet er på markedet, betaler casinoudbyderne et månedligt licensgebyr, som bestemmes af den omsætning, spillet genererer.
Resumé
Navn: Sådan laver man spillemaskinerForfatter : Cecilie Thomsen
Udgivet dato: 17/02/2019